Bliv frivillig til Nibe Festival 2022 - Sommerens fedeste job

Frivillig på Nibe Festival

Kunne du også tænke dig at blive en del af Nordjyllands største festival? Så læs trygt videre.

Vi sætter stor pris på vores medhjælpere og har altid armene åbne over for nye hjælpsomme hænder.

Om Frivillige på Nibe festival

Nibe Festival er drevet af ca. 4.700 frivillige medhjælpere. 4.700 ildsjæle, der brænder for musikken, fællesskabet og det kick, det giver at være med til at afvikle Nordjyllands største musik-begivenhed. Alle medhjælpere løfter i flok og bidrager til, at Nibe Festival år efter år er blandt Danmarks største og mest besøgte festivaler.

Både som gæst og medhjælper bliver man bidt af den unikke, hyggelige og festlige stemning, der skabes i sommervarmen under trækronerne i Skalskoven, til lyden af ikke mindre end 80 koncerter fordelt på fire scener.

Dét at være festivalmedhjælper handler ikke kun om at knokle i en god sags tjeneste. Du vil med garanti få nogle fantastiske og uforglemmelige oplevelser, samtidig med at du er med til at give festivalens gæster nogle af de bedste oplevelser i deres liv. Med i festivallivet knytter der sig også altid nogle fantastiske venskaber – ofte for resten af livet. Hvert år holder vi desuden en stor medhjælperfest, hvor vi igen mødes og fejrer indsatsen.

Hvorfor skal du blive frivillig?

  • Bliv en del af Nordjyllands største festival
  • Uforglemmelige oplevelser
  • Fantastiske venskabe
  • Medhjælperfest
  • Vær med til at skabe en fabelagtigt stemning.
  • Adgang til crew camp.

Hvilke frivillige jobs findes der på Nibe Festival?

  • Madboder
  • Barpersonale
  • Hegnsvagt / vagt på pladsen
  • Tjek-ind/billetsalg
  •  Toiletrengøring 
  • Sceneopsætning
  • Skilte- og malerproduktion 
  • Pantteam
  • Bæredygtighed
  • Lager
  • Erhvervssalg
  • VVS
  • Elektriker
  • Opstilling / Nedtagning
  • Kommunikation
  • Events
  • Camping
  • Foto
  • IT
  • Økonomi
  • + Mange flere

Hvordan bliver jeg frivillig på Nibe Festival?

Hvis du ønsker et frivilligt job på Nibe Festival, kan du se ledige stillinger på www.nibejob.dk eller i app’en “nibe-job” Finder du et eller flere jobs, som kunne have din interesse, kan du sende en ansøgning med oplysninger om dig selv – Hvis du tidligere har været medhjælper, bedes du notere dit medhjælpernummer i ansøgningen. Du bliver efterfølgende kontaktet, hvis jobbet er dit. Bemærk, at vi desværre ikke kan garantere alle ansøgere et job.

Hvis du ikke finder et job, som har din interesse, har du mulighed for at søge uopfordret, ved at trykke på “kontakt”. Her kan du skrive lidt om dig selv, og hvad du gerne vil arbejde med, så vil vi prøve at hjælpe dig bedst muligt.

HVAD GØR JEG, NÅR JEG ER BLEVET MEDHJÆLPER?

Når du har fået bekræftet, at du er blevet en af årets medhjælpere, så log på Nibe Crew og læs flere informationer om dit hold og det at være medhjælper på Nibe Festival.

Som medhjælper vil alt kommunikation fra festivalen ske via mails eller via Nibe Crew. Det er derfor meget vigtigt, at du holder dig opdateret om, hvad der foregår på dit hold på Nibe Crew. Derudover er du altid velkommen til at sende en mail til medhjaelper@nibefestival.dk, hvis du har nogle generelle spørgsmål til festivalen.

Hvis du har spørgsmål, som vedrører dit arbejdssted, bedes du kontakte din teamleder (som du også kan finde på Nibe Crew). Du kan også følge med på facebooksiden ”Crew på Nibe Festival”, hvor vi løbende deler informationer, portrætter, sjove historier og andet festivalrelateret indehold.


Hvad gør jeg, hvis jeg allerede har lavet en aftale med en teamleder?

Over 18 år:

Hvis du allerede har lavet en aftale med en teamleder om et specifikt job, men endnu ikke er oprettet i Nibe Crew, så vil du få tilsendt et link til direkte oprettelse på holdet.

Er du i forvejen oprettet som medhjælper i Nibe Crew og har lavet en aftale med en teamleder om et specifikt job, vil du hurtigst muligt blive forflyttet til dit nye arbejdssted.

13-17 år:

Hvis du er i alderen 13-17 år, hedder dit arbejdssted som udgangspunkt Ungdomsholdet. Her afstemmes arbejdsopgaver og timeantal ift. din alder.  

I stedet for at være tilknyttet Ungdomsholdet, kan medhjælpere i alderen 16-17 år også lave en aftale direkte med en almindelig enhed om et job. Bemærk, at timereglerne er minimum 18 timer, hvis du indgår som den del af en almindelighed og ikke Ungdomsholdet.

Hvis du allerede har lavet en aftale om et job med Ungdomsholdets teamleder eller anden teamleder, får du tilsendt link til direkte oprettelse i Nibe Crew, og hvis du allerede er oprettet, bliver du overflyttet til holdet.

De opgaver, som Ungdomsholdets medhjælpere udfører, bliver booket på forhånd.  


Hvad sker der, hvis jeg bryder medhjælperreglementet?

Ved sygdom eller andet fravær fra vagter, er det vigtigt, at du kontakter din teamleder pr. telefon, mail eller sms, inden vagten påbegyndes. Det er også muligt at sende en mail til medhjaelper@nibefestival.dk.

Man kan risikere at blive blacklistet som medhjælper i tilfælde af:

  • Hvis man udebliver fra en vagt, efter man har fået sat armbånd på
  • Hvis man glemmer at melde afbud til en vagt
  • Hvis man ikke opfører sig hensigtsmæssigt

Derudover sender vi en regning for festivalbilletten. Yderste konsekvens er, at sagen overdrages til advokat og inkasso, hvis regningen ikke betales.


Medhjælperfest

Som medhjælper bliver du inviteret til en årlig medhjælperfest. Her kan du samles med dine medhjælperkollegaer og huske tilbage på den forgangne festival og ikke mindst se frem mod nye oplevelser på Nibe Festival. Der vil være masser af god underholdning, mad og billige drikkevarer.


Hvad gør jeg, hvis jeg gerne vil støtte festivalen uden at være frivillig?

Ønsker du at støtte Nibe Festival på andre måder, har du mulighed for at være støttemedlem. Som støttemedlem betaler du et årligt kontingent på 150 kr., hvilket giver dig stemmeret til generalforsamlingen, og så bliver du ovenikøbet inviteret med til medhjælperfesten uden egenbetaling.


Hvor checker jeg ind, og hvor ligger Crew Campen?

På kortet herunder kan du se, hvor du som medhjælper checker ind under festivalen – Se Crew Check-in på Jacob Petersens Vej. Derudover kan du også se, hvor Crew Camp 1 og Crew Camp 2 er placeret.